<< Er is geen plafond, hoogstens een deelplafond maar er zijn altijd gaatjes >>
Rieteke de Man, externe dienstverlening

Numicon voor ZML-onderwijs

Speciaal voor het ZML-onderwijs is er een nieuwe Numicontraining ontwikkeld. ZML-leerlingen vragen een eigen aanpak om tot rekenen te komen. Door hun beperkingen in cognitie hebben de leerlingen een gerichte aanpak nodig bij het abstract leren denken. Met de multisensorische aanpak van Numicon, dichtbij de eigen leefwereld, leren kinderen getallen verbeelden en gebruiken. 

Met de training ‘Numicon voor ZML-onderwijs’ bent u in staat rekenen meer toegankelijk te maken voor ZML-leerlingen. 

Doel

Met de trainingen ben je in staat om de leerstof in de klas meer rekenrijk te maken. Kinderen ontwikkelen spelenderwijs rekenvaardigheden die ze nodig hebben om rekenbewerkingen toe te passen. 

Inhoud

Wij bieden 5 trainingen aan: Introductiebijeenkomst Numicon, Kennismaken met Numicon, Verder met Numicon, Numicon voor peuters en kleuters en deze training Numicon voor ZML-onderwijs. 

De training Numicon voor ZML onderwijs ziet er als volgt uit:

  • Ontwikkeling van het leren rekenen bij ZML-leerlingen (pedagogiek en didactiek)
  • Ontwikkeling van rekenvaardigheid met onder andere Numicon (rekenstrategieën)
  • Benaderingswijze Numicon (rekentaal)

Doelgroep

De trainingen zijn bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, leerlingbegeleiders, remedial teachters uit het ZML- en SBO-onderwijs.

Tijdsduur

3 uur

Kosten

€ 105,-- per deelnemer 

Locatie

De trainingen worden gegeven op de Antoon van Dijkschool, Berkveld 19, 5709 AE HELMOND

Meer informatie en aanmelding

Klik hier voor meer informatie over de trainingen van Numicon. 

Je kunt je aanmelden voor een van deze trainingen via het aanmeldformulier op deze pagina. Als je je inschrijft voor deze training is het van belang dat je eerst de training Kennismaken met Numicon of de Introductiebijeenkomst Numicon gevolgd hebt.

Op al onze diensten zijn de Algemene leveringsvoorwaarden en de Klachtenregeling SSOE van toepassing.