Gedrag

We bieden ondersteuning op onderstaande specifieke gebieden.

Heb je direct hulp nodig?

Contact

We verhelderen de invloed van prikkels en we brengen de hoeveelheid prikkels in balans. 

We denken mee over het klasaanbod, het afstemmen van de interactie tussen leerkrachten en leerlingen en het bieden van psycho-educatie aan zowel de school als de leerlingen.

We denken mee over het klasaanbod, ondersteunen bij de afstemming tussen leerkrachten en leerlingen, bieden psycho-educatie en helpen bij het aanleren van copingvaardigheden.

We helpen bij het identificeren van emotionele behoeften en bieden gericht advies voor ondersteuning.

We adviseren en ondersteunen bij de aanpak van verlies en rouw in de klas, inclusief individuele gesprekken met leerlingen.

We bieden begeleiding bij hechtingsuitdagingen, zoals bij adoptie of onveilige thuissituaties. Om een passende aanpak te leren hanteren en leerlingen te helpen bij het begrijpen en ontvangen van genegenheid.

We ondersteunen bij het begrenzen van gedrag zoals ODD/CD en grensoverschrijdend gedrag, en helpen bij het handhaven van kaders en veiligheid.

We helpen bij het herkennen en omgaan met angsten, faalangst, sociaal teruggetrokken gedrag en het interpreteren van signalen.

Mogelijk interessant voor jou

Training executieve functies

Wat komt er allemaal kijken bij het leren? Om informatie op te kunnen nemen én te verwerken, heb je vaardigheden nodig. Denk bijvoorbeeld aan het vermogen om eerst na te denken voor je iets doet, of het vermogen om informatie in ’t geheugen vast te houden. Deze training geeft je inzicht in de 11 executieve vaardigheden/functies en praktische tips in je praktijk van alledag. 

Workshop Rots en Water

De training ‘Rots en Water’ is een psychofysieke groepstraining om sociale competenties te trainen en te ontwikkelen. Met andere woorden: door middel van lichamelijke training leer je jezelf beter kennen. De training is geschikt voor kinderen van 7-16 jaar.

"Ik krijg haalbare adviezen". 93% volgens kwaliteitsmeting december 2023.